Scenarij učenja Vrste stijena učenika i učiteljice iz dodatne nastave geografije u finalnom krugu natjecanja „Napravi pravi POTEZ“
Autor: Martina Pavičić Barberić, 27. 11. 2014.
Učenici 7. i 8. razreda koji pohađaju dodatnu nastavu iz geografije, Valentina Šušnjarac, Mario Skender, Jurica Ištok, Patrik Petak, Petra Jasenko i Jakov Pranjić, s učiteljicom Tatjanom Somer, sudjelovali su u natjecanju „Napravi pravi POTEZ“ - Populiziraj Tehnologijom Znanost koje se provodilo kao dio projekta Inspire Science Education (ISE) kojeg financira EU iz programa potpore politike za konkurentnost i inovacije u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji.
Glavni cilj ISE projekta je popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta korištenjem postojećih e-learning resursa. Projekt je počeo u travnju 2013. godine, a ukupno trajanje projekta je 40 mjeseci. Na projektu sudjeluje 30 partnera u 15 europskih zemalja, a obuhvatit će 5000 škola, od kojih 313 u Hrvatskoj. Više o projektu možete pročitati na web stranici: http://www.carnet.hr/ise.
Za sudjelovanje u natjecanju „Napravi pravi POTEZ“ bilo je potrebno prijaviti scenarij poučavanja u trajanju od 45 ili 90 minuta koji se temelji na korištenju IKT-a iz tema u području prirodnih znanosti, točnije fizike, biologije, kemije, astronomije, geologije, zatim područja tehnologije uključujući informatiku te tzv. STEM predmeta tj. znanosti, tehnologije, inženjerstva/tehničkog i matematike.
Učenici naše škole scenarij učenja provodili su zajedno s učenicima dodatne nastavne iz geografije II. OŠ u Bjelovaru koje je pripremala profesorica geografije i povijesti Vesna Janko. Tema scenarija bila je Vrste stijena i njihova uporaba u zavičaju. Navedena tema obrađuje se u 7. razredu i pripada geološkim sadržajima u geografiji. Učenici osmog razreda svoje su nastavne sadržaje proširivali navedenom temom, uporabom stijena u zavičaju, u okolici škole u Općini Velika Trnovitica.
Scenarij učenja sastoji se od dva dijela. Prvo su učenici II. OŠ Bjelovar izrađivali prezentaciju o vrstama stijena i njihovoj uporabi, a učenici iz OŠ Trnovitica su nakon kratkog proučavanja prezentacije izašli na teren i pokušali pronaći primjere korištenje različitih vrsta stijena u zavičaju. Primjere su fotografirali te nakon povratka u učionicu na google kartama označili lokacije te postavili fotografije s nekoliko kratkih informacija.
Rezultate terenskog istraživanja i detaljniji način provedbe scenarija učenja možete pročitati na sljedećoj web stranici: https://sites.google.com/site/vrstestijena/home.
Scenarij učenja možete pročitati na web stranici:
http://portal.opendiscoveryspace.eu/sites/default/files/sc-pdf/vrste_stijena_vjanko_tsomer.pdf
Scenarij učenja Vrste stijena profesorice Vesne Janko i Tatjane Somer prošao je u finalni krug natjecanja te su autorice pozvane na 14. Carnetovu korisničku konferenciju koja se održavala od 19. do 21. studenoga 2014. godine.
Tekst napisala: učiteljica Tatjana Somer
« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Obrazovanje | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |